Tak dlouho se chodí se džbánem……

Tento týden, 18. 12. 2019, nám bylo opět rozježděno letiště. Tentokrát opravdu dokonale. Jednalo se o tři osobní auta. Naštěstí si ale, tohoto nepochopitelného chování, někdo všiml a informoval nás o této skutečnosti a ještě nám dal SPZ jednoho výtěčníka, druhého jsme si chytli sami. Třetího účastníka si jistě zjistí OP Zdiby. Vzhledem k tomu, že se jedná o škodu větší než 5000,- Kč, byl poškozen obecní majetek, předáme celou událost OP Zdiby. Svědci nám slíbili účast na případném výslechu u OP nebo PČR. Smutné je, že se jedná, částečně, o obyvatele Zdiby, kteří jistě vědí, že se nejedná o autodrom, ale modelářské letiště jehož zřízení, tvorba a údržba nám dala mnoho práce. Proto jsme se tentokrát rozhodli, že celou věc nahlásíme OP/PČR. Prosím o případné sdílení tohoto příspěvku.
reakce:
No, to je svinstvo. Udělali jste dobře, jen jestli OP Zdiby budou konat důsledně?? Je nutno informovat velitele OP a to starostku JUDr. Slavíkovou Evu a žádat jí o osobní dozor a zodpovědnost.

štěpán jordanov

 

 

 

 

 

Děkujeme za přečtení článku, budeme rádi za Váš názor a komentář. Mějte se dobře... zdravezdiby.cz

Názory a obsah článků nevyjadřují stanoviska a názory provozovatele ani redakce portálu zdravezdiby.cz a za jejich obsah nenese žádnou odpovědnost

 

Ohodnoťte příspěvek

4.4 / 5. 8

Zatím nikdo nehodnotil


'Tak dlouho se chodí se džbánem……' 11 komentářů

  1. 26.12.2019 @ 11:33 Ivan

    Chytit a veřejně profackovat!

    29

    Odpovědět

  2. 6.1.2020 @ 11:36 Jarda

    No, to je svinstvo. Udělali jste dobře, jen jestli OP Zdiby budou konat důsledně?? Je nutno informovat velitele OP a to starostku JUDr. Slavíkovou Evu a žádat jí o osobní dozor a zodpovědnost.

    štěpán jordanov
    Pane Jordanove, Obecní policie bude konat podle zákona, jestli byla škoda nikoli nepatrná, určitě to předají PČR.
    Jestliže půjde pouze o přestupek, dají to na správní řízení. Starostka není žádná velitelka OP, ač jí řídí, nemůže nijak ovlivnit práci strážníků, protože k tomu nemá patřičná oprávnění. Může říci, aby se věcí zabývali a to je tak všechno. Jak věc vyřeší strážník, je v jeho pravomoci. Doporučuji prostudovat Zákon o obecní policii a nezpochybňovat důslednost konání OP.

    8
    5

    Odpovědět

    • 7.1.2020 @ 14:32 Standa

      Nahradit škodu a potrestat jednání.
      Jinak souhlasím s Jardou. Pozice velitel u obecní policie není, jde o normální pracovní poměr strážníků k obci, podle zákoníku práce, nikoli služební. V případě, že by tak bylo, každý vedoucí na úřadě by musel být též velitel.
      Velitel, nebo dokonce náčelník používají ti, kteří chtějí povýšit tuto pozici na vyšší úroveň, odpovídající řízení městských policií se složitou organizační strukturou. Což se o naší obecní policii říci nedá, neboť má počet strážníků tři. Starostka též nevelí,
      ale zadává rámcové úkoly, na co se má OP zaměřit. Rozhodně neřeší nijak žádné případy za strážníky, ani nenabádá, jak řešit.

      4
      5

      Odpovědět

    • 8.1.2020 @ 16:07 jordanov

      Pane Jardo,
      máte pravdu v tom, že starosta (ka) není velitelem OP (dle zákon…). Pokud je mně známo, tak OP Zdiby je zřízena a placena OÚ Zdiby, tudíž zaměstnavatel (a v tuto chvíli se jedná o starostu/ku) je povinen zadávat úkoly a především je kontrolovat a určovat priority ochrany majetku obce (viz dle „nového občana“-zákon občanský).
      Vzhledem k tomu, že obec je zaměstnavatelem a určuje priority ochrany majetku musí ovlivňovat a především vyžadovat plnění priorit vedení obce!! V případě, že OP nebude plnit nařízení od vedení obce, tak to zajisté velice rychle pochopí při měsíční odměně – mzdě!!
      Další omyl je, že věcí strážníka je jak co vyřeší a co je v jeho pravomoci. Nezapomínejte, že ve vedení jsou protřelí právníci a ti si poradí dle zákona co je v moci zákona a co je v pravomoci zaměstnavatele. Nevím proč jste tak jednostranný. A proto i já doporučuji studovat nový občanský zákoník. Asi nemá cenu Vás upozorňovat na to, že jsem nezpochybňoval jakoukoliv důslednost a to kohokoliv!!

      13
      3

      Odpovědět

  3. 8.1.2020 @ 6:54 Ser vác

    K výroku pana Jordanova o důslednosti konání OP a dozoru a zodpovědnosti starostky.
    Zodpovědnost, jak je řešeno protiprávní jednání nese strážník. Jestliže strážník nejedná v souladu se zákonem, nějak odpouští toto jednání, nebo naopak řeší přehnaně intenzivně, sám se strážník dopouští protiprávního jednání – zneužití pravomoci úřední osoby.
    Jak je tady psáno, musí řešit podle zákona, nijak jinak.

    5
    7

    Odpovědět

  4. 9.1.2020 @ 7:13 Jarda

    Obecní policie ze zřízena obecně závaznou vyhláškou, kterou schválí zastupitelstvo obce po schválení zastupitelstva obce se zasílá vyhláška na ministerstvo vnitra k posouzení, zda je v souladu se zákony. Tak že obecní úřad , jako takový ji nezřizuje. Starosta Zadává úkoly OP , na so se mají soustředit při práci a samozřejmě se informuje zda byly vyřešeny. Jak byly vyřešeny je pouze na strážníkovi, který pouze on má oprávnění protiprávní jednání řešit. (řešení je i předání PČR, nebo na správní řízení an komisi.)
    Zda napomenutí pokuta , správní řízenía. a.t.d. Rozhodně starosta nemůže strážníkovi určovat, kdy má dát pokutu nebo jinou sankci.
    “Další omyl je, že věcí strážníka je jak co vyřeší a co je v jeho pravomoci. Nezapomínejte, že ve vedení jsou protřelí právníci a ti si poradí dle zákona co je v moci zákona a co je v pravomoci zaměstnavatele. ”
    Věřte tomu pane Jordanove, že práci strážníka protřelí právníci ve vedení obce nijak neovlivní. Stážník řeší věci podle zákona a ten platí i pro protřelé právníky, tedy kvalifikace jednání by měla být stejná. Strážník má k řešení přestupků oprávnění, protřelí právníci na jiné pozici oprávnění nemají. Nemají osvědčení. Nemohou rozhodovat za strážníka. Strážník za své rozhodnutí nese zodpovědnost a nikoli protřelý právník na obci na jiné pozici. Vždyť by ten strážník ani nemohl dát pokutu tomu přestupci protřelému právníkovi.” jen jestli OP Zdiby budou konat důsledně” Toto jste napsal, tím nezpochybňujete důslednost jednání OP????????????????

    5
    7

    Odpovědět

  5. 10.1.2020 @ 20:04 Luděk Wachtl

    Dobrý den, nejdřív je třeba vyřešit kvalifikaci protiprávního jednání. Rozhodně nedošlo ke spáchání TČ. Společenská škodlivost je malá. Někdo užíval neoprávněně cizí majetek pole ke sportovním účelům, nelegálním závodům, zde je hranice škody mezi PŘ a TČ, ale 25 000, – Kč. V případě vyčíslení škody zničením, poškozením pole je hranice škody 5 000, – Kč. V parlamentu je ale novelizace trestního zákona kde se škoda bude v tomto roce zvyšovat z 5 000 na 10 000, – Kč. Na druhou stranu za přestupek se dá uložit sankce od strážníka příkazem na místě až do výše 10 000, – Kč a provést zápis do rejstříku trestů. V zavedené soudní praxi v případě trestného činu ukládá soud pouze podmínku, další a další podmínku. Takže potrestání přestupkem je účinnější vzhledem k možné exekuci po neuhrazení pokuty Celním úřadem ČR, celníkem.

    Za mě jsem vždy v tomto případě, pověřil příslušného strážníka provést ztotožnění, důvody, důkazy a uložit pokutu. Poté jsem spis zkontroloval a provedl zápis do rejstříku trestů – přestupků Ministerstva spravedlnosti. V žádném případě, jsem nepotřeboval žádný pokyn od starosty a ani bych ho nemohl respektovat. Strážník je totiž nezávislá úřední osoba v postavení správního orgánu.

    Luděk Wachtl
    v minulosti vedoucí strážník OP Zdiby
    nyní učitel Vzdělávacího střediska obecní a městské policie Neratovice

    23
    1

    Odpovědět

    • 11.1.2020 @ 9:58 VK

      … někdy v budoucnu

      Luděk Wachtl
      v minulosti učitel Vzdělávacího střediska obecní a městské policie Neratovice
      nyní vedoucí strážník OP Zdiby

      18
      3

      Odpovědět

    • 13.1.2020 @ 6:36 Jarda

      Dobrý den pane Wachtl, děkuji za kvalifikovaný pohled na věc. Píšete že Strážník je totiž nezávislá úřední osoba v postavení správního orgánu. Máte praxi, máte znalosti, proto nemohu pochopit Váš ochod od OP. Vždyť je úplně jedno, kdo je starosta, nebo jakou má obec politickou reprezentaci. Strážník je skutečně nezávislá úřední osoba, jak píšete. Může práci vykonávat naprosto nezávisle, řídí se zákony, které politické názory na obci nezmění. Přeji hodně úspěchů a pracovní uspokojení v učitelské praxi. Jarda

      5
      4

      Odpovědět

      • 13.1.2020 @ 16:57 jordanov

        Jako ssory, opět se to dostává na úroveň odborných rétorik!! Podstata je přeci o tom, že v rovině obce, která má pravomoc na sledování ochrany majetku a tudíž MŮJ požadavek je, aby starosta důsledně vyžadoval jakým způsobem bude postupovat OP v ochraně našeho majetku!!!

        K replice ohledně ovlivnění či neovlivnění jakýmisi lidmi, kteří dospěli k jistým titulům právním, je argument a to náš – jste ve vedení obce a tak se starejte. Nás nezajímá co kdo komu a proč podle zákona. Zajistěte potrestání v součinnosti s OP, která má všechny podklady, aby konala dle zákona.

        Poslední co chci říci je, že jste SRÁČ, který není schopen normální otevřené komunikace a z hlediska psychiky máte problém, který si táhnete celou životní dráhou a jak to vypadá tak s tím problémem skončíte.

        3
        5

  6. 14.1.2020 @ 6:46 Jarda

    Obec má skutečně zajistit bezpečnost osob a majetku občanů. Má tři možnosti, buď starosta požádá PČR , která má mnoho úkolů s větší společenskou škodlivostí, nebo zřídí vlastní OP, nebo uzavře veřejnoprávní smlouvu s jinou obcí co má zřízenou OP. My máme vlastní OP, která pracuje podle zákona tečka.
    Kvalifikasi jednání a patřičnou sankci určitě udělá OP nebo PČR. Starosta žádné potrestání nebude zajišťovat, neboť k tomu nemá pravomoc, ale je li nějaké oznámení na PČŘ nebo OP , jsou tito povinni věc řešit, i když jde o anonymní oznámení a to podle zákona.
    K Vaší diagnóze se vyjadřovat nebudu. Pak by ten příspěvek pozbyl úrovně.

    3
    3

    Odpovědět


Vaše komentáře

Váš email nebude zveřejněn.

Copyright by zdravezdiby.cz 2018-2020  Podmínky - Pravidla