Loupež přikrytá koronavirem?

Vážení spoluobčané,

Česká republika v posledních týdnech bojuje s pandemií koronaviru. Vzhledem k událostem a vlastně i nedostatku volného času jsem delší dobu nepřispěl žádným novým příspěvkem. Nicméně vedení obce nezahálelo a 12.3.2020 ve stínu koronavirových událostí schválilo koupi pozemku za skoro 14 miliónů korun (v usnesení uvedeno „pozemku parc. č. 374/29, k.ú. Zdiby pro výstavbu 2. stupně ZŠ a venkovního sportoviště“) – výměra pozemku je 5106 m2.

Na tom by nebylo nic divného, neboť asi se většina z nás shodne na potřebě 2. stupně ZŠ v obci. Ovšem zcela zarážející je za co byla tahle obrovská suma peněz zaplacena. Nejedná se totiž o stavební pozemek, nýbrž o pole s tím, že kousek (cca 1/3) daného pozemku je v územním plánu označen jako: OM – občanské vybavení – komerční zařízení malá a střední. Ve zbytku se jedná o trvalý travní porost, který není v územním plánu využitelný jinak, než jako pole či louka. Cena za 1 m2 takového pozemku se pohybuje od 200 do 400 Kč/m2. Kousek určený pro „Občanské vybavení“ má hodnotu vyšší, ale stále se pohybujeme v diametrálně jiných číslech při sečtení obou částek, než kolik obec majitelům vyplatila. Respektive vyplatila banka, starostka totiž obec zadlužila 14 miliony.

V usnesení je uvedeno, že byl vypracován znalecký posudek ohledně ceny předmětného pozemku. Konkrétně je uvedeno „Smluvní strany stanovily kupní cenu za touto smlouvou převáděný Předmět koupě na podkladě Znaleckého posudku – Stanovení tržní hodnoty č. 4891/194/19, zpracovaného dne 24.9.2019 Ing. Pavlem Miškovským, znalcem v oboru ekonomika, odvětví ceny a odhady se spec. nemovitostí, doplněný o dodatek ke znaleckému posudku, zpracovaný ke dni 20.2.2020, na jejichž základě byla stanovena a smluvními stranami sjednána kupní cena ve výši 13.970.000,-Kč “. Bohužel samotný znalecký posudek nikde přiložený není. Navíc v odstavci z usnesení se schovává za chytře poskládanými slovy čertík. Není totiž uvedeno, zda cena odpovídá znaleckému posudku, jen to, že na ceně se smluvní strany dohodly. Zda respektovaly znalecký posudek, je však velkou neznámou.

Výsledkem tedy je, že obec kupuje předražený pozemek (o minimálně 6 milionů korun) za závratných 14 000 000,-Kč a ještě na dluh.

Wilda z Veltěže

 

 

 

 

Děkujeme za přečtení článku, budeme rádi za Váš názor a komentář. Mějte se dobře... zdravezdiby.cz

Názory a obsah článků nevyjadřují stanoviska a názory provozovatele ani redakce portálu zdravezdiby.cz a za jejich obsah nenese žádnou odpovědnost

 

Ohodnoťte příspěvek

4.8 / 5. 16

Zatím nikdo nehodnotil


'Loupež přikrytá koronavirem?' 37 komentářů

  1. 11.5.2020 @ 9:00 Pavel

    Nevíte kdo byl předchozí majitel?

    25

    Odpovědět

    • 11.5.2020 @ 9:43 V.K.

      Nějaké dámy, které pole bezúspěšně (jak jinak) nabízely několik let nejprve za 8 mega a potom za 7 mega.

      29

      Odpovědět

      • 11.5.2020 @ 12:22 Pavel

        no tak dostaly o chloupek více…..

        25

  2. 11.5.2020 @ 10:56 Lucka

    Pro me jsou tedy velkym zklamanim zastupitele Spanielova a Chalupsky. Obema jsem verila, ze mohou branit prave temhle zlodejnam. Ale oba pro tenhle nakup pozemku za silenou sumu zvedli ruku. Kdyby stal polovinu, ovsem za tyhle penize je to sproste. Po dostavbe druheho stupne tady volame uz dlouhou dobu, okrast obec o 7 milionu a jeste ji zadluzit je ale prilis. Natoz pri jeji velikosti a rozpoctu.

    30

    Odpovědět

    • 11.5.2020 @ 12:21 Pavel

      Lidé se mění po nástupu na nové funkce. Několikrát zde byl popisován pan Kango, který od jisté doby prostě a jednoduše zmizel….. jistě nádoha. Slovy klasika je to hnus velebnosti. Ale o tom to tady u nás je.

      25

      Odpovědět

  3. 11.5.2020 @ 11:22 Kačka

    Mě zase na tomhle nejvíc baví, jak soudružky z OÚ jednohlasně řvaly, jak je obec zbytečně zadlužená, školkou z doby Hellerové a nástavbou z doby Tvrdého a teď si vezme opět na dluh? A z čeho a kdy se bude ten druhý stupeň stavět? To už nikdo nepíše a jestli to bude v řádu desítek let, tak třeba už nebude zase pro koho….stanovisko ředitelky školy jsem taky nikde nečetla, ta asi drží h..u a krok.
    Navíc je velmi vtipné, jak se současně s koupí tohoto pozemku obcí, snaží u pozemku přes cestu, paní Kubíčková snížit bonitu, to je taky určitě náhoda, že ano?

    28

    Odpovědět

    • 11.5.2020 @ 11:50 Wilda z Veltěže

      Kde vezmou penize na stavbu skoly je tema samo o sobe. Zatim nedokazalo vedeni obce ziskat jedinou dotaci za dobu sveho pusobeni na urade.
      No a pani Kubickova, jeji pozemkove zajmy a napojeni na Slavikovou a spol je dalsi tema 😀
      Obe maji ale spolecne jedno – zlodejnu za 14 milionu na dluh.

      30

      Odpovědět

    • 11.5.2020 @ 14:29 Bulík na nose

      Paní Kubĺčková hýbe vším. Co ta udělala škody kvůli svému pozemku!!!!! A koupě pole má taky v režii, jinak by se přes úzkou cestu k sobě nedostala. Takže ne pole pro školu ale pro Kubíčkovou a naší nepostradatelnou komisařku Fabiánovou. A kdo bude silnici a sítě stavět a platit k pozemku Kubíčkové, teda jako k nové škole?? No kdo asi, obec teda my na půjčku. A kdo si myslí něco jiného, je najivní trouba!!!!

      27

      Odpovědět

  4. 11.5.2020 @ 11:34 nesouhlasny

    Byl jsem ve vynášení rozsudků vždy zdrženlivější a ani teď nechci dělat závěry, dokud se protistrana nevyjádří, leč po zkušenostech minulých v to bohužel věřím čím dál tím méně. Předchozí článek o výstavbě na ZK se mě týká taktéž, to však už nemám sílu dále komentovat, je to stále dokola. Zasílal jsem dotaz p. místostarostce a na základě toho se chci dále zařídit. Bude-li třeba, tak rád nasdílím odpověď. TH

    29

    Odpovědět

  5. 11.5.2020 @ 21:16 Svobodný občan

    Transparentnost dostává na frak. Hezký večer

    25

    Odpovědět

  6. 12.5.2020 @ 8:15 Karl

    Jako by to vypadlo z pera mistra Radima Slezaka. Jako bych se vratil o par let zpatky a cet jeho perlomety na Zdibskym foru. Takhle pole koupit Tvrdy tak uz sedi

    22

    Odpovědět

    • 12.5.2020 @ 19:47 Olda

      Z vedení obce je mi na zvracení nejprve zlikvidovali technické služby, pak obecní policii a teď ještě nehorázným způsobem zadluží obec. Hlavně, že pí starostka vysazuje kytičky. Jen samé výmluvy. Zatím nic neukázali.

      11
      7

      Odpovědět

  7. 12.5.2020 @ 19:09 Iva

    Já tedy nevím, ale znalecký posudek by zveřejněný měl být. Částka a zadlužení je extrémní a můžou kolovat drby. Děkuji a zdravím Ivana

    18

    Odpovědět

  8. 12.5.2020 @ 22:37 Olda

    Z vedení obce je mi na zvracení nejprve zlikvidovali technické služby, pak obecní policii a teď ještě nehorázným způsobem zadluží obec. Hlavně, že pí starostka vysazuje kytičky. Jen samé výmluvy. Zatím nic neukázali.

    13
    7

    Odpovědět

    • 13.5.2020 @ 11:03 Pavel

      Proč myslíte, že zlikvidovaly technické služby? Vždyť fungují, si myslím. Obecní policie má nové členy, kteří, doufám, budou fungovat lépe, než poslední členky :-). To bych asi vedení za zlé neměl. Tak nejvíce transparentní by bylo, kdyby se uveřejnil posudek, proti tomu asi nic. Ale jen jestli se uvěřejní….. snad

      17
      4

      Odpovědět

      • 20.5.2020 @ 14:54 Olda

        Je vidět, že nic nevíte.

  9. 13.5.2020 @ 15:29 Jarda

    Wildo, proč když uvádíš zaručeně ověřené a pravdivé informace, neuvedeš důležitou informaci o výši znaleckého posudku? V případě, že neznáš výši znaleckého posudku, uvádíš pouze polovinu problému a zbytek předjímáš a domýšlíš. Proč jsi, než jsi jednání označil za loupež………, nepožádal třeba 106 kou o informaci? Pak by se dalo, nad tvým článkem, možná zamyslet.

    5
    12

    Odpovědět

    • 13.5.2020 @ 16:20 Transparentne proti korupci

      …… no jasne ty Wildo, mels pozadat spolek o 106 Kubickovy, ta by ti to vysvetlila 😀 potrebuje rozsirit polnacku k sobe, proto se to koupilo za cokoli …….. a ty z toho delas loupez ty Wildo zlej osklivej neprejicnej ……

      19

      Odpovědět

      • 13.5.2020 @ 16:48 Jarda

        Protože Wilda napsal za názvem otazník, sám si není jist, že šlo o loupež, zřejmě sám má minimum informací, které by loupeži nasvědčovaly. Nejde mu o to, věc nějak řešit, ale ovlivňovat ty, kteří jeho konstrukcím věří. sám vyčíslil škodu za šest mega a má li za to, že nebyl dotčený postup v rámci dobrého hospodáře, nechť něco dělá, ukázané platí, jinak jsou to jen Kecy.

        3
        10

      • 13.5.2020 @ 19:13 Vojtěch H.

        Dobrý den Jardo, v něčem máte pravdu. Obecně pozemky a nemovitosti jsou ve Zdibech ceněné. Avšak pole s omezeným přístupem, bez napojení na inženýrské sítě, pouze malá část pole je v územním plánu na občanskou vybavenost, s cenou 2736 kč za metr, je přinejmenším diskutabilní. Nedivím se když se to občanům nelíbí. Co obchodu říkají kontrolní výbory? Hezký den Vojtěch

        16

      • 13.5.2020 @ 19:18 Wilda z Veltěže

        Jardo ti prodavajici se ten pozemek snazili prodat dlouhou dobu a jak nekdo psal… nikdo nemel zajem za 8, tak sli na 7 milionu. Potom na cas snaha o prodej utichla a najednou sup…obec to koupila za 14 milionu. To je tak strasne komicky, jak se tech zl….u z uradu snazite zastat za kazdou cenu.
        Ve svetle vyse popsaneho je jedno, na kolik to odhadce odhadnul. Navic vime, jak odhadci umi s cisly kouzlit. Za pozemek neco pres 5000m2, kde je pouze 1/3 vyuzitelna jinak, nez k pestovani brambor, je proste 14 mega zlodejna. Navic za pozemek, kam nevede komunikace ani inzenyrske site. To bude obec stat dalsich xy milionu. Ano, ten, kdo pro tohle hlasoval obec okradl. Zda se na tom nekdo z vedeni obce sam obohatil, to at si kazdy zhodnoti sam.

        17

  10. 14.5.2020 @ 10:29 Zdiblík

    Wildo, naprosto souhlasím s Jardou. Pakliže svůj příspěvek chceš povznést nad úroveň sprostých pomluv a nepodložených spekulací, tak si ty informace podle zákona o svobodném přístupu k informacím zjisti. Myslím si ale, že o nějakou objektivitu ti vůbec nejde. Tržní hodnoty pozemků se nejen ve Zdibech a Přemyšlení, ale už i na Brnkách a Holosmetkách pohybují vysoko nad částkami, které uvádíš. 6000Kč za 1m2 stavebního pozemku se po změně územního plánu ve Zdibech pomalu ale jistě stává standardem. Viz. např. tento inzerát:

    https://www.sreality.cz/detail/prodej/pozemek/bydleni/zdiby-premysleni-k-holosmetkum/828128860#img=5&fullscreen=false

    A ceny nadále porostou. Tedy byla velká chyba ten pozemek před lety za těch (jak tvrdíš) 7mio. Kč nekoupit.

    8
    9

    Odpovědět

    • 14.5.2020 @ 11:25 Petr Horky

      On je ten pozemek nad školou stavební? Aha, to potom 3k za metr je v pohodě částka, i když je teda nezasíťovanej.

      A nebo … a nebo on není stavební? Tak proč ho proboha srovnávat s cenama stavebních pozemků? Navíc že někdo prodává pozemek za 6k za metr neznamená, že ho za to prodá. Taky tam už nějakou dobu visí.

      Takže podle vás Zdiblíku má ve Zdibech pole cenu 3k na metr? Chápu to správně?

      21

      Odpovědět

      • 14.5.2020 @ 12:51 Zdiblík

        Ano, téměř polovina pozemku, přiléhající pozemku školy, stavební je. V platném ÚP je tato plocha určena pro občanskou vybavenost.

        5
        6

      • 14.5.2020 @ 14:28 Wilda z Veltěže

        Zdibliku… krasne se snazis blafovat a manipulovat informacemi 🙂
        Odkaz, ktery jsi vlozil, je na pozemek stavebni – urceny k vystavbe rodinneho domu. Navic je to pozemek zasitovany. Tzn. vedou k nemu vsechny inzenyrske site (voda, kanalizace, elektrina). Navic je u nej asfaltova prijezdova komunikace.
        Pozemek, ktery obec zakoupila, je kus pole, kam nevedou inzenyrske site, natoz asfaltova komunikace. Vybudovani inz. siti a silnice bude stat spoustu milionu. U jen proto, ze polni cesta je tam sevrena strmymi stranemi, kdy zemni prace a odvoz materialu bude nejen extrene drahy, ale bude extremne zatezovy pro vsechny obyvatele v okoli a predevsim pro skolu a deti, kterym budou pred vchodem do skoly jezdit tatry plne zeminy. Nedej boze, pokud bude prset, to bude z okoli skoly jedno obrovske bahniste.
        Dalsi podstatnou veci je vyuziti pozemku. Ten pozemek je urceny pro obcanskou vybavenost. Tam se cena absolutne neda srovnat s cenou pozemku pro stavbu rodinneho domu. Jinymi slovy – pozemek urceny pro obcanskou vybavenost ma galakticky jinou hodnotu, nez pozemek urceny ke stavbe rodinneho domu. Navic jeli ho vyuzitelna jen mensi cast z uz tak male celkove vymery 5106 m2.
        Shrnuto: vedeni obce tady obcany okradlo o penize, za ktere se mohl vybudovat chodnik, mohl byt kus financi pro stavbu 2. stupne zakladni skoly, nebo se mohl snizit jiz tak nemaly dluh obce.

        15
        1

      • 14.5.2020 @ 14:53 Petr Horky

        A to má stejnou hodnotu jako pozemek pro bydlení? Ten pozemek se prodával za mnohem nižší částku a nikdy se neprodal. Jak je to možné, když je jeho cena tak velká?

        15

  11. 14.5.2020 @ 16:06 Jarda

    Wilda
    Shrnuto: vedeni obce tady obcany okradlo o penize, za ktere se mohl vybudovat chodnik, mohl byt kus financi pro stavbu 2. stupne zakladni skoly, nebo se mohl snizit jiz tak nemaly dluh obce.

    Nelze říci, že vedení obce občany okradlo o peníze. Museli by se obohatit o peníze ve svůj prospěch, nebo si neoprávněně přisvojit věc občanů. Oni ty peníze možná investovali v dobré víře ve prospěch občanů. Takto by se daly napadat každé investice, které se někomu nelíbí, nebo s nimi nesouhlasí a každý kdo z vedení jakékoli obce by mohl, občany, podle Vás okrádat.
    Tak že posun, z loupeže jsme se posunuli, podle Vás Wildo, ke krádeži.
    Což je též protiprávní jednání, kterého se podle Vás dopustilo vedení obce, s vyšší společenské škodlivosti. Co s tím budeš dělat Wildo? Další článek, nebo čin?

    2
    10

    Odpovědět

    • 14.5.2020 @ 19:10 PETR HORKY

      Udělal jsem jednoduchý odhad tržní ceny daného pozemku přes online kalkulačku. Pozemek jsem zadal jako ornou půdu – cena vyšla na nějakých 770 tisíc. Více než polovina pozemku, řekněme 60 procent, je opravdu orná půda. To tedy vychází na nějakých 450 000. Zbytek pozemku, tedy nějakých 2000 metrů je pozemek pro občanskou vybavenost. Vydělíme si 13,5 milionu zbytkem pozemku a vychází to na nějakých 6,75 tisíc na metr. Za nezasíťovaný pozemek, který není stavební pro domy, tak má cenu skoro 7 tisíc na metr? Pánové Jardo a Zdiblíku, děláte si srandu? Kdy jste viděli, že by někdo ve Zdibech prodal stavební pozemek za takový peníze, natož pozemek nezasíťovaný a určený pouze pro občanskou vybavenost?

      17

      Odpovědět

      • 15.5.2020 @ 16:46 Jarda

        Pane Horký, máte to spočítané, co s tím budete dělat, aby došlo k nápravě????????

        1
        6

      • 15.5.2020 @ 18:02 Petr Horký

        Můžeme se Jardo společně složit na nezávislý odhad, co myslíte?

        A co vůbec říkáte na tu cenu, která mi vyšla. Je někde chyba? Je 6,75 tisíc za metr adekvátní cena? Povězte mi svůj názor. Díky.

        11

      • 16.5.2020 @ 7:38 Jarda

        Dříve než bych zde kritizoval jako Wilda, Vy sdělil výpočet, zašel bych na zastupitelstvo a v bodě dotazy a připomínky občanů žádal vysvětlení. Až po té žádal nový posudek. Nic méně, není to práce pro opoziční zastupitele? Tady se různými řečmi a napadáním nic nevyřeší. Dojděte za opozičním zastupitelem a aktivujte ho svými připomínkami.

        1
        4

      • 16.5.2020 @ 11:07 Petr Horký

        Pane Jardo, popravdě si přestávám být jistý, co chcete svým sdělením říct. Že se občané nemají zajímat, co obec schvaluje?

        Rád bych se vás znovu zeptal na můj výpočet. Jak se vám jeví? Jsou tam nějaké nesrovnalosti? Pokud ne, co říkáte na cenu na metr, která z něj vychází?

  12. 16.5.2020 @ 16:27 Jarda

    Naopak, je správné, když se občané zajímají o dění v obci. Ale je třeba případné připomínky sdělovat na oficiálních místech nebo prostřednictvím zastupitelů. Na těchto fórech většinou nejde o věc, která se diskutuje, ale o to jak někoho napadnout, obvinit tak, že se věci předjímají, co by se mohlo stát, neuvádí se celé pravdy, sděluje se jen něco, co se dá překroutit v neprospěch vedení, aby se sami nebo jejich příznivci dostali na jejich místa. Boj o koryta a nikoli o věc ve prospěch občanů, ač se každý tváří, jak všemu rozumí, aniž by měl patřičné informace. (ale Váš případ to nemusí být neboť Vy nikoho nenapadáte, jen uvádíte výpočet.)
    Co se týká Vašeho výpočtu, hodnotit nemohu, neznám všechny okolnosti, jak cena vznikla. Kdybych se věcí chtěl zabývat, obrátím se na zastupitele o vysvětlení. Hezký den Pane Horký.

    2
    9

    Odpovědět

  13. 18.5.2020 @ 7:41 Pavel

    Prej jak se budou o vsem s nama radit a jak bude vsechno pruhledny! Kdo o tyhle predrazeny pruhlednosti vedel?

    12

    Odpovědět

    • 19.5.2020 @ 18:59 Kačka

      Věděl o tom minimálně finanční výbor….nedošel k jednoznačnému závěru a proto se pozemek přece jen pro jistou koupil. Když jsem četla zápis, kde bylo uvedeno, že výbor nedošel k jednoznačnému koncensu a za pár dní už byla na katastru plomba, tak jsem si řekla, že je něco hodně špatně. Měly to děvčata pěkně načasovaný….

      14

      Odpovědět

      • 25.5.2020 @ 19:48 Olda

        Jednou jsem měl dotaz na finanční výbor. Bylo mi řečeno p. Nepalou, že finanční výbor je jen na oko pro lidi. Vše má pod palcem pí starostka. Už vidím na co máme finanční výbor

      • 26.5.2020 @ 11:15 Jarda

        Výbory§ 117
        (1) Zastupitelstvo obce může zřídit jako své iniciativní a kontrolní orgány výbory. Svá stanoviska a návrhy předkládají výbory zastupitelstvu obce.
        (2) Zastupitelstvo obce zřizuje vždy finanční a kontrolní výbor.
        (4) Předsedou výboru je vždy člen zastupitelstva obce;
        § 118
        (1) Výbor plní úkoly, kterými jej pověří zastupitelstvo obce. Ze své činnosti odpovídá výbor zastupitelstvu obce.
        (2) Počet členů výboru je vždy lichý. Výbor se schází podle potřeby. Usnesení výboru se vyhotovuje písemně a podepisuje je předseda výboru.
        (3) Usnesení výboru je platné, jestliže s ním vyslovila souhlas nadpoloviční většina všech členů výboru.
        § 119
        (1) Finanční a kontrolní výbory jsou nejméně tříčlenné. Jejich členy nemohou být starosta, místostarosta, tajemník obecního úřadu ani osoby zabezpečující rozpočtové a účetní práce na obecním úřadu.
        (2) Finanční výbor
        a) provádí kontrolu hospodaření s majetkem a finančními prostředky obce,
        b) plní další úkoly, jimiž jej pověřilo zastupitelstvo obce.
        Oldo, na tohle by měl být finanční výbor. Jestli měla jmenovaná osoba Vámi sdělovaný názor, měla by si nastudovat patřičné zákony.!!!

        3
        2


Vaše komentáře

Váš email nebude zveřejněn.

Copyright by zdravezdiby.cz 2018-2019  Podmínky - Pravidla