Honorář za stavbu v obci Zdiby

Milí spoluobčané,

rád bych se s Vámi podělil o poznatek, který se může dotknout, nebo dotkne každého obyvatele Zdib a nikdo z takového dotyku nebude mít radost.

Dne 27.6. 2019 jsem se zúčastnil zasedání zastupitelstva Zdib. Na tomto zasedání schválilo zastupitelstvo obce návrh předložený vedením obce, konkrétně místostarostkou Mgr. B. Sabolovou pojmenovaný jako „Zásady pro výstavbu v obci Zdiby“ (dále budu psát jen „Zásady“).

Co se v tomto dokumentu skrývá tak zásadního pro občany Zdiby? Budete se možná divit, ale mnohým se bude spát o něco hůř, máte-li v brzké době v plánu rekonstruovat dům či např. stavět garáž. Ti z Vás, kdo chtějí stavět nový dům, možná nebudou spát vůbec.

Vedení obce se rozhodlo vybírat, jak to nazývá „Investiční příspěvek“ a to za „Hrubou podlažní plochu“ (HPP). A o co tedy jde? Obec by ráda od občanů vybírala finance za velmi širokou škálu různých stavebních činností. Různých je uvedeno úmyslně, neboť cituji:

„Záměr“ může být záměr projektu:

  • pořízení nebo změny Územního plánu Zdib nebo územně analytických podkladů;
  • umístnění staveb nebo zařízení, jejich změny, změny vlivu jejich užívání na území, změny využití území;
  • staveb, změny staveb a stavební úpravy všeho druhu bez zřetele na jejich stavebně technické provedení, účel a dobu trvání;

v důsledku něhož má dojít ke zvýšení HPP

Co je to ta HPP? Cituji: „Hrubá podlažní plocha“ nebo „HPP“ je součet zastavěných a zastavitelných ploch na území Obce, včetně ploch zpevněných, ploch nádvoří, ploch ostatních, ploch nadzemních a podzemních podlaží (vymezených vnějším obrysem konstrukcí jednotlivých podlaží budovy kromě otevřených a částečně otevřených částí – balkony, lodžie, průchody, střešní terasy apod.; v případě více podlaží se do HPP započítává součet HPP každého podlaží).“

A nyní ta zásadní informace. O jaké peníze se jedná? Částka je v negativním slova smyslu ohromující! Jde o 1000 Kč za každý čtvereční metr. A nejen to. Dalších 1000 Kč za každé patro včetně podsklepení! Chcete-li tedy stavět rodinný dům o zastavěné ploše 100 m2, zaplatíte obci 100 000 Kč. Bude Váš dům navíc patrový? Zaplatíte 200 000 Kč (2x100m2x 1000). Bude mít Váš dům navíc sklep? Jste již na částce 300 000 Kč!

Chcete dům pouze rekonstruovat a potřebujete k této rekonstrukci stavební povolení? Na základě věty „změny staveb a stavební úpravy všeho druhu bez zřetele na jejich stavebně technické provedení, účel a dobu trvání“ jste v ohrožení i Vy. Nechcete dům stavět, ani rekonstruovat, pouze postavit garáž? Ta se Vám významně prodraží, protože budete navyšovat HPP a příspěvku se nevyhnete. Garáž s patrem na uskladnění materiálu se prodraží dvojnásob. Celý text smlouvy je napsaný tak, že de facto budete 1000 Kč za metr čtvereční platit při každém záměru, k němuž budete potřebovat stavební povolení.

Celý text smlouvy si můžete přečíst zde:

https://www.obeczdiby.cz/formular/66_10_2019-usneseni-ro-zasady-pro-vystavbu-v-obci-zdiby.pdf

Pokud by došlo ze strany obce k „přesunu“ a tím pádem neplatnosti odkazu, jde o usnesení „66/10/2019 – Usnesení RO – Zásady pro výstavbu v obci Zdiby“ dostupné také zde: https://www.obeczdiby.cz/usneseni-rady-obce/

Případně mi napište na mail níže, text zašlu, stejně tak pište, máte-li jakékoli dotazy. Celou problematiku rozvedu víc v dalším příspěvku zde na Zdravých Zdibech.

Zdravým Zdibům zároveň děkuji za zveřejnění!

Vladislav Sloup

zdiby.ptejse@seznam.cz

 

 

 

Děkujeme za přečtení článku, budeme rádi za Váš názor a komentář. Mějte se dobře... zdravezdiby.cz

Pro stálé přispěvatele i ostatní, nabízíme pro zjednodušení možnost REGISTRACE

Názory a obsah článků nevyjadřují stanoviska a názory provozovatele ani redakce portálu zdravezdiby.cz a za jejich obsah nenese žádnou odpovědnost

 

 


'Honorář za stavbu v obci Zdiby' 17 komentářů

  1. 25.7.2019 @ 17:19 Jarda

    Poplatky za stavební povolení jsou dány stavebním zákonem. Není mi jasné, proč má obec vydávat další zákonnou normu pro uskutečnění HPP? Stát řeší poplatek, proč to má dělat ještě obec???? Děkuji za odpověď Jarda

    29

    Odpovědět

    • 25.7.2019 @ 18:09 XXX

      Vypalne?

      32

      Odpovědět

    • 25.7.2019 @ 19:00 Pan Kramu

      Nemají na to žádnou pravomoc a moc dobře to vědí. Už je zavadějící i to, že návrh a smlouvu musí předkládat stavebník, aby to vypadalo jako dobrovolný příspěvek. Tady neplatit!!

      27

      Odpovědět

  2. 25.7.2019 @ 19:58 Kačka

    Pane Sloup, v preambuli těchto zásad stojí, že příspěvek je dobrovolný, tudíž nevymahatelný. Myslím si, že ho zaplatí jednoduše ten, kdo bude potřebovat, aby mu obec šla na ruku….jo, přesně jak píše XXX legalizované výpalné.

    21

    Odpovědět

    • 25.7.2019 @ 21:28 XXX

      Kacko mas pravdu ale z toho dobrovolnictvi se stane =nezaplatis nepostavis= a ja mam plan pristavet deti rostou ale 100 litru nekomu dat jen tak se mi fakt nechce a nemam

      29

      Odpovědět

    • 25.7.2019 @ 22:39 Vladislav Sloup

      Kacko mate pravdu. Otazka potom, jak v pripade odmitaveho postoje k platbe bude obec ke stavebnikovi pristupovat. Pokusim se toto tema rozvest vice v dalsim clanku.

      23
      1

      Odpovědět

      • 26.7.2019 @ 18:38 Kačka

        Jo, to já chápu, že bude pak ta obec přístupnější, ale třeba zrovna v případě přístavby, rekonstrukce a tím navýšení HPP třeba přístavbou garáže mi to jednoduše přijde divný. Jak ten “poplatek”, tak to, že by měla dělat obec stavebníkovi problémy. Každopádně podrobnosti si ráda přečtu, případně i první zkušenosti spoluobčanů (y) Díky

        15

  3. 26.7.2019 @ 10:45 Jirka

    Dobrý den všem a Vám pane Sloupe děkuji za informaci. I když se na stránky obce dívám, tohle mi uteklo. Myslíte, že neschopnost sehnat obci dotace nebo peníze, byla nahrazena vybíráním tímhle příspěvkem za povolení stavět dům nebo garáž? Jestli peníze půjdou na silnice, na prémie nebo odměny do školy se transparentně nedozvíme. Bohužel jsme pořídili pozemek na kterém máme sen postavit dům pro rodinu ve Zdibech, ale ještě nemáme dost prostředků. Teď ho možná prodáme, nebo je nějaká možnost neplatit? Každopádně díky, Jiří

    26

    Odpovědět

  4. 26.7.2019 @ 14:57 Svobodný občan

    Nevím zdali je to vykročení správným směrem.

    25

    Odpovědět

  5. 30.7.2019 @ 13:26 Boris

    Jako práva povšechně znalý, si dovolím podotknout, že předkladatelé si jsou jistě vědomy nevratností a velkým dosahem tohoto usnesení. Pokud někomu onen dobrovolný příspěvek bude opomenut, nastane velký malér, s nedobrými důsledky a konci. A že se, jak známo, to rozkřikne. Určitě se najde někdo, komu se tento „dobrovolný příspěvek platit nemusíš ale”, líbit nebude. Co bude následovat pokud onen žadatel zaplatit odmítne, avšak splní všechny předepsané náležitosti pro stavební záměr a nebo byl-li by přispěvek zrušen, netuším. Krásný den přeje chatař Boris

    17

    Odpovědět

  6. 7.8.2019 @ 15:53 Azor

    A co psi bouda prizemni pro Azora? Kolik budu platit? 😄

    11

    Odpovědět

    • 7.8.2019 @ 16:18 Míša

      Tady se diskuze začíná měnit na klasickou komedii… Samosebou “Azore” je nadevše jasné, že na psy, kočky, papoušky, ještěrky, chameleony… Ale třeba i na kuny, potkany, krysy a paní Kubíčkovou se toto rozhodnutí neuplatňuje. Stačí se trochu nad tím zamyslet.

      13

      Odpovědět

      • 8.8.2019 @ 18:00 Jarda

        Míšo, všechny tato fóra jsou jen komedie, na správu obce a státu nemají žádný vliv, co jsi čekal?
        Že tu někdo, neznalý skutečností, který není” u mísy” něco napíše a na úřadě si sednou na zadek? Vše se rozhoduje na veřejném zastupitelstvu a nikoli tady nebo na fórech. Jestli má někdo nějaký skutečný názor, o němž by se mělo uvažovat, má možnost na zastupitelstvu jej prezentovat. Pak se o něm může uvažovat. Tady jso to takové anonymní výstřely ze zákrytu. Ten, kdo si za názorem stojí, řeší to na zastupitelstvu!

        3
        7

      • 8.8.2019 @ 20:47 Hejtr

        Hodně velká naivita, Jardo. O většině věcí je rozhodnuto dávno před zastupiteltsvem, zvlášť teď, když se konají asi jednou za tři měsíce a máme radu obce. Další problém je ten, že obec dá vědět pouze týden dopředu o tom, že se zastupistelstvo koná (což musí dle zákona). Obec tedy nedělá nic navíc proto, aby informovala o konání zastupistelstva o něco dříve i přesto, že se koná jednou za opravdu dlouhou dobu, takže si to občané nemohou podle toho často zařídit. Nedá se tedy očekávat, že každý může a nebo chce na zastupitelstvo dorazit. Proto jsou takováhle fóra naprosto zásadní pro dobrý chod demokracie. Informovat občany, přednášet jiné názory, než které má momentální vedení dané obce a hlavně nechat lidi se o tom bavit. A právě třeba i anonymně, vždyť co je na tom špatně? Navíc když člověk vidí, jak arogantně se chovají představitelé obcí apod. a naše vedení obce Zdiby na tom není o nic lépe, tak kdo by se s nima chtěl handrkovat někde na zastupitelstvu, když se mlže časem stát, že od nich bude něco potřebovat a oni se mu budou za to mstít?

        17

  7. 14.8.2019 @ 17:17 RK

    Toho biče už bylo až dost ne? Bude i cukr?

    Odpovědět

  8. 20.8.2019 @ 11:27 Papagai

    Je to tedy tak, že se má poplatek platit za celou plochu, tedy potenciálně zastavitelnou? Nebo má stavebník platit jen za plochu, jíž hodlá zastavět? Předpokládám, že plocha, která je v zemědělském půdním fondu zastavitelná není, přestože je tak v územním plánu vedena. Proč by měl tedy stavebník platit za plochu, na níž nelze stavět, jelikož to na základě projektu nebylo vyňato z fondu?

    Odpovědět

    • 20.8.2019 @ 20:27 Závist

      Zdravim, je to jednoduchý, platí se za užitnou resp. podlahovou plochu. Příklad, postavíte přizemní domek o rozloze 100m2, zaplatíte 100000kč, pokud si dovolíte i patro, zaplatíte 200000kč a kdyby jste byl bohatej a měl domek i podsklepenej, tak za trest, že jste bohatej a stavět dům ve Zdibech je zvrhlost a drzost, zaplatíte 300000kč.

      Odpovědět


Vaše komentáře

Váš email nebude zveřejněn.

Copyright by zdravezdiby.cz 2018-2019  Podmínky - Pravidla