Dovolte mi ještě jeden příspěvek

V sobotu jsem byl osobně osloven paní starostkou, ve smyslu, že jsem o ní napsal jakýsi článek. Potvrdil jsem, že jsem článek napsal, ale nikoliv o ní. Snažil jsem se jí vysvětlit, že článek, vyjadřující me osobní názory směřoval k bodu ve schváleném dokumentu, kde se uvádí nepravda o působení fotbalistů v rámci fotbalové asociace ČR. Dále pak, že v kontextu jejich výroků na Valné hromadě toto může a vypadá podivně. Na můj dotaz jak může zastupitelstvo schválit dokument, kde je poměrně zásadní chyba, odpověděla, že to zas tak zásadní chyba není a že tento dokument tvořili oni dva panove, kteří jsou uvedeni jako autoři. Snaha o me vysvětlení, že alespoň ona a paní místostarostky by měly mít zájem na správnosti a bezchybovosti  uvedených údajů, byla marná.

Byl jsem také “informován”, že jsem uvedl, že paní starostka přišla na Valnou hromadu pozdě cca o 45 minut. Ujistil jsem ji a ukazoval jsem ji, že jsem to opravdu nepsal já. Zájem o nahlédnutí neměla žádný.

Dale jsem byl informován, že příště, než budu chtít něco napsat, tak ať se zajdu informovat k ní.

Odpověděl jsem následující. “Pokud vyjadřuji svůj a pouze svůj osobní názor na věc, tak se informovat rozhodně nepřijdu. Pokud by se věc přímo dotykala mě osobně, tak samozřejmě budu chtít být informován. Ale komentuji věc obecnou.” Dotazovat v této věci se mohou zastupitelé a pak pověřený člen výkonného výboru Sokola, což já v této chvíli nejsem. Jak jsem již uvedl vyjadřuji svůj osobní názor, nikoliv názor výkonného výboru.

Velice mě tato konfrontace zarazila, domnívám se, že vyjadřování vlastních názoru je v demokratické společnosti běžné. To, že s tímto názorem nemusí kdokoliv souhlasit je jeho právo, stejně tak jako je mým pravém svobodne se vyjadřovat.

O skutečnosti, jaké články psalo současné vedení OÚ během předvolební kampaně snad nemá cenu ani hovořit.

Miroslav Musílek

 

 

 

Když má někdo jiný názor, neznamená to, že je automaticky nepřítel. Mít jiny názor je jedna z mnoha krásných předností demokracie... Vaše zdravezdiby.cz

Obsah textů a článků, textů a komentářů pod články, nevyjadřují stanoviska a názory provozovatele ani redakce portálu zdravezdiby.cz a za jejich obsah nenese žádnou odpovědnost

 

Ohodnoťte příspěvek

4.5 / 5. 13

Zatím nikdo nehodnotil


'Dovolte mi ještě jeden příspěvek' 38 komentářů

  1. 3.8.2020 @ 10:01 VK

    A helemese koukejmese jak se z ničeho nic vyprofiluje člověk s kuráží a rozumnými a slušnými argumenty. Hmm, Musílku Musílku, mám ve vás naději. V.K.

    40

    Odpovědět

    • 3.8.2020 @ 16:09 Miroslav Musílek

      Děkuji za milá slova VK,
      abych se priznal a jak už jsem psal v jiném příspěvku, nikdy jsem si nemyslel, že bych se měl o své dojmy dělit na nějakém diskusním fóru.
      O to víc mě překvapila reakce lidi tady, ale i na ulici, kde mě pár lidí zastavilo a poděkovalo za mou upřímnost, kterou neskrývám za nějakou prezdivku. Právě reakce lidí jsou a budou tím hnacím motorem, abych byl dal aktivní ve věcech veřejných.
      Vždy jsem dělal věci pro lidi, pracuji s lidmi a budoucnost obce a jejich obyvatel mi není lhostejná.

      33
      2

      Odpovědět

  2. 3.8.2020 @ 10:17 Hejtr

    Pane Musílku, narazil jste na docela zásadní věc. Snaha o omezení veřejného vyjadřování negativních pohledů na kroky obce je tu celkem silná. Paní starostka má obrovskou averzi vůči tomuto fóru, kde si každý může napsat co chce i třeba hrubší a anonymní formou, což je ale pro demokracii přece naprosto klíčové (pokud to není za hranou zákona – rasismus, fašismus, nabádání k trestným činům, apod. – což se tu neděje). Lehce to můžeme vidět i na aktérech, kteří tvrdě stojí za paní starostkou (což je také samozřejmě naprosto v pořádku), např. Zdiblík a Jarda. Oba často ale prezentují názor, že sem lidé nemají nic psát a mají jít se doptat na vše na obec, apod. a snaží se přesně tímto přístupem tutlat jakékoliv negativní názory na kroky obce, aby se dostaly do veřejného prostoru. Chápu, že v rámci politické soutěže a snahy vyhrát další volby je to lákavá strategie, jak toho docílit. Přesto si myslím, že demokracie tak trochu tímto trpí. Proto díky za názory negativní i pozitivní, anonymní i neanonymní, na tomto fóru i jinde, ale hlavně VEŘEJNĚ. Protože veřejné debaty jsou to nejdůležitější, ať už probíhají kdekoliv.

    42
    1

    Odpovědět

  3. 3.8.2020 @ 10:56 Gustav

    Pane Musilku, piste, piste a piste! Poodkryvate nam zajimave veci.
    GD

    36
    1

    Odpovědět

    • 3.8.2020 @ 11:07 Alex, Přemyšlení

      Z textu, který pan Musílek vložil, je čitelná obava starostky Slavíkové o svůj mediální obraz záchránkyně obce.
      Tedy jakožto účastník několika zastupitelstev, kde jsem byl svědkem nevhodného, hulvátského jednání starostky a jejího manžela a následného budování obrazu vlídné a schopné dámy, jsem nevěřil, že se ji tuto image podaří vybudovat. Podařilo, měli to dobře postavené. Ovšem stále častěji se setkávám s lidmi, co nestačí valit oči, když se s ní setkají osobně.
      Ještě 2 roky, potom snad nastane pořádný průvan a přijdou nové tváře.

      38
      1

      Odpovědět

      • 3.8.2020 @ 13:00 Kačka

        Alexi, kéž by přišly. Myslím si, že z některých skrytých osobností by se dalo vyprofilovat schopné vedení. Myslím si, že spousta obyvatel, kteří to myslí s naší obcí vážně, by za to byla ráda.

        38

        Odpovědět

  4. 3.8.2020 @ 11:17 Jarda

    Zdravím Hejtr, jestliže jsem někoho odkázal na to, aby věc, která ho pálí řešil na zastupitelstvu, tak jen proto, že se zde určitě nevyřeší.

    1
    23

    Odpovědět

    • 3.8.2020 @ 14:12 Wilda z Veltěže

      Jardo samozrejme, ze nevyresi, nicmene:

      1) ctenari se s danou problematikou seznami
      2) verejna diskuse = zaklad demokracie
      3) debata nepochybne k reseni prispeje, nebot zdejsi forum je hojne cteno obcany Zdib a okoli, vedeni obce nevyjimaje

      Zaver: kazdy, kdo ma na srdci cokoli, co souvisi s obci ci jejim okolim, necht prispeje

      32

      Odpovědět

      • 3.8.2020 @ 16:00 Miroslav Musílek

        Zde jednoznacne souhlasím s Wildou. Debata o různých tématech je základem demokracie. Je úplně jedno, kde se ta debata koná, jestli tady, na jiném fóru, u piva nebo na zastupitelstvu.
        To, že se zde ve větší míře řeší činy a nečiny současného vedení obce je naprosto logické. Bude-li jiné vedení obce, tak se zde jeho kroky budou hodnotit take, případně na jiných fórech. A já osobně nemám problém přijít s kritikou kohokoliv, případně na smysluplnou kritiku odpovedet.

        29

        Odpovědět

      • 3.8.2020 @ 16:49 Jarda

        Wildo, pokut zde sdělované informace ověřené, pravdivé, nebudou zavádějící, předjímající co by se mohlo stát, budou sdělovány seriózně bez obviňování za co se nestalo s bodem 1 souhlasím.
        Souhlasím i s bodem 2.
        Debata nepochybně k řešení přispěje, pokut oba komunikátoři naslouchají, bohužel je zde většinou vůči vedení komunikace jednostranná, kdy vedení zřejmě nereaguje na různá obvinění a napadání. Zkuste komunikovat slušně, možná Vám někdo odpoví. Já bych se s nikým taky nebavil, kdyby mě označil, že jsem někoho okradl a nebyla to pravda. Jsou lidé, kteří komunikují slušně, třeba pan Musílek.

        4
        14

        Odpovědět

  5. 3.8.2020 @ 14:07 Venca

    Zdravím, zde se potvrdilo , že “potrefená husa se vždy ozve ” . Tak to je, bohužel někteří lidé mají krátkou paměť. Venca

    ůpotref

    30

    Odpovědět

  6. 3.8.2020 @ 16:11 Bobík

    Stranou ponechme, co považuje současné vedení za transparentní a demokratické. Na jedné straně máme (pravda) chytrý záměr informovat pomocí sociální sítě FB, kde je však zeď zahlcena převážně zzzzzz. Na straně druhé máme staronový obecní web, kde slovo PŘEHLEDNOST je stejně slizké jako had v Travoltových vlasech. Nejsem proti všem záměrům, které vedení prosazuje, ale paní starostka, popř. místostarostka se domnívá, že občané považují za dostatečný důkaz jakýkoliv slovní balast, který se zjeví jako nová kategorie v nepřehledném menu na stránkách obce. A na to prosím pěkně odkazuje nejen lidi jako je zde pan Musílek, ale i mě (14. července osobně) a přes sociální sítě mé sousedy, kde také můj ,,spor’’ s vedením kvůli Brnkám začal. Tímto chci dále panu Musílkovi poděkovat za jeho komentáře a příspěvky, ze kterých si mnohé odnáším.

    29
    1

    Odpovědět

    • 3.8.2020 @ 17:26 Redakce ZZ

      Jakýkoliv další komentář s vulgárnostmi nebude zveřejněn. Děkujeme, Redakce ZZ

      16

      Odpovědět

  7. 4.8.2020 @ 8:20 Ivan

    Vlastni nazor muzes mit jenom nesmi byt o jesitnych a nesmi byt pravdivy 🙂

    23

    Odpovědět

    • 4.8.2020 @ 9:21 Jarda

      Ivane, s tou pravdou je to velmi složité, pravda je relativní pojem, neboť každý má svoji pravdu. Tu sem může klidně každý napsat, jde jen o formu. V případě, že bude slušně příspěvek nepravdivý slušně napsán, určite o pravdě nastane diskuse.

      17

      Odpovědět

  8. 4.8.2020 @ 19:14 Olda

    Dobrý den pane Musílek, naprosto chápu vaše rozčarování z jednání pí Slavíkové. Její arogantní jednání ne přehnané a chce o všem rozhodovat sama. Jen buďte rád, že vám neřekla: je to mé rozhodnutí a víc se o tom s vámi bavit nebudu. Toto je totiž její odpověď když už neví kudy kam. Držím palce a pevné nervy

    25

    Odpovědět

    • 5.8.2020 @ 18:26 Jarda

      O čem všem rozhoduje starosta obce?
      Pravomoc zastupitelstva obce
      § 84
      (1) Zastupitelstvo obce rozhoduje ve věcech patřících do samostatné působnosti obce (§ 35 odst. 1).
      (2) Zastupitelstvu obce je vyhrazeno
      a) schvalovat program rozvoje obce,
      b) schvalovat rozpočet obce, závěrečný účet obce a účetní závěrku obce sestavenou k rozvahovému dni,
      c) zřizovat trvalé a dočasné peněžní fondy obce,
      d) zřizovat a rušit příspěvkové organizace a organizační složky obce, schvalovat jejich zřizovací listiny,
      e) rozhodovat o založení nebo rušení právnických osob, schvalovat jejich zakladatelské listiny, společenské smlouvy, zakládací smlouvy a stanovy a rozhodovat o účasti v již založených právnických osobách,29)
      f) delegovat zástupce obce, s výjimkou § 102 odst. 2 písm. c), na valnou hromadu obchodních společností, v nichž má obec majetkovou účast,
      g) navrhovat zástupce obce do ostatních orgánů obchodních společností, v nichž má obec majetkovou účast, a navrhovat jejich odvolání; to neplatí, rozhoduje-li rada obce ve věcech jediného společníka obchodní společnosti podle § 102 odst. 2 písm. c),
      h) vydávat obecně závazné vyhlášky obce,
      i) rozhodovat o vyhlášení místního referenda,
      j) navrhovat změny katastrálních území uvnitř obce, schvalovat dohody o změně hranic obce a o slučování obcí,
      k) určovat funkce, pro které budou členové zastupitelstva obce uvolněni,
      l) zřizovat a rušit výbory, volit jejich předsedy a další členy a odvolávat je z funkce,
      m) volit z řad členů zastupitelstva obce starostu, místostarosty a další členy rady obce (radní) a odvolávat je z funkce, stanovit počet členů rady obce,
      n) stanovit výši odměn neuvolněným členům zastupitelstva obce,
      o) stanovit paušální částku náhrady výdělku ušlého v souvislosti s výkonem funkce podle § 71 odst. 3, rozhodovat o mimořádných odměnách podle § 76, o plněních pro členy zastupitelstva obce podle § 80 a o poskytnutí náhrady za nevyčerpanou dovolenou uvolněným členům zastupitelstva obce podle § 81a odst. 6,
      p) vyslovovat souhlas se vznikem pracovněprávního vztahu mezi obcí a členem zastupitelstva obce,
      q) zřizovat a zrušovat obecní policii,
      r) rozhodovat o spolupráci obce s jinými obcemi a o formě této spolupráce,
      s) rozhodovat o zřízení a názvech částí obce, o názvech ulic a dalších veřejných prostranství,
      t) udělovat a odnímat čestné občanství obce a ceny obce,
      u) stanovit pravidla pro poskytování cestovních náhrad členům zastupitelstva obce,
      v) rozhodovat o peněžitých plněních poskytovaných fyzickým osobám, které nejsou členy zastupitelstva obce, za výkon funkce členů výborů, komisí a zvláštních orgánů obce,
      x) rozhodovat o zřízení, sloučení, splynutí, rozdělení a zrušení veřejného neziskového ústavního zdravotnického zařízení, navrhovat zástupce do jeho dozorčí rady a rozhodovat o převodu vlastnického práva k majetku, s nímž hospodaří veřejné neziskové ústavní zdravotnické zařízení nebo o jeho pronájmu v případech, kdy to stanoví zvláštní právní předpis29a),
      y) plnit úkoly stanovené zvláštním právním předpisem.
      (3) Není-li zřízena rada obce, vydává nařízení obce zastupitelstvo obce.
      (4) Zastupitelstvo obce si může vyhradit další pravomoc v samostatné působnosti obce mimo pravomoce vyhrazené radě obce podle § 102 odst. 2.
      (5) Zastupitelstvo obce rozhoduje o zrušení usnesení rady obce, jsou-li mu předložena k rozhodnutí podle § 105 odst. 1.
      § 85
      Zastupitelstvu obce je dále vyhrazeno rozhodování o těchto právních jednáních:
      a) nabytí a převod hmotných nemovitých věcí včetně vydání nemovitostí podle zvláštních zákonů, s výjimkou inženýrských sítí a pozemních komunikací, převod bytů a nebytových prostorů z majetku obce,
      b) poskytování věcných darů v hodnotě nad 20 000 Kč a peněžitých darů ve výši nad 20 000 Kč fyzické nebo právnické osobě v jednom kalendářním roce,
      c) poskytování dotací a návratných finančních výpomocí nad 50000 Kč v jednotlivém případě fyzickým nebo právnickým osobám a uzavření veřejnoprávních smluv o jejich poskytnutí,
      d) uzavření smlouvy o společnosti44) a poskytování majetkových hodnot podle smlouvy o společnosti44), jejíž je obec společníkem,
      e) peněžité i nepeněžité vklady do právnických osob,
      f) vzdání se práva a prominutí dluhu vyšší než 20 000 Kč,
      g) zastavení movitých věcí nebo práv v hodnotě vyšší než 20 000 Kč,
      h) dohody o splátkách s lhůtou splatnosti delší než 18 měsíců,
      i) postoupení pohledávky vyšší než 20 000 Kč,
      j) uzavření smlouvy o přijetí a poskytnutí úvěru nebo zápůjčky, o převzetí dluhu, o převzetí ručitelského závazku, o přistoupení k závazku a smlouvy o společnosti44),
      k) zastavení nemovitých věcí,
      l) vydání komunálních dluhopisů,
      m) nabytí a převod práva stavby a smluvní zřízení práva stavby k pozemku ve vlastnictví obce,
      n) zpeněžení hmotné nemovité věci ve vlastnictví obce nebo práva stavby ve veřejné dražbě a nabytí hmotné nemovité věci nebo práva stavby obcí v dražbě, ve veřejné soutěži o nejvhodnější nabídku nebo jiným obdobným způsobem; tuto pravomoc může zastupitelstvo obce zcela nebo zčásti svěřit radě obce nebo starostovi.

      1) Rada obce připravuje návrhy pro jednání zastupitelstva obce a zabezpečuje plnění jím přijatých usnesení.

      (2) Radě obce je vyhrazeno

      a) zabezpečovat hospodaření obce podle schváleného rozpočtu, provádět rozpočtová opatření v rozsahu stanoveném zastupitelstvem obce,

      b) plnit vůči právnickým osobám a organizačním složkám založeným nebo zřízeným zastupitelstvem obce, s výjimkou obecní policie, úkoly zakladatele nebo zřizovatele podle zvláštních předpisů, nejsou-li vyhrazeny zastupitelstvu obce (§ 84 odst. 2),

      c) rozhodovat ve věcech obce jako jediného společníka obchodní společnosti,

      d) vydávat nařízení obce,

      e) projednávat a řešit návrhy, připomínky a podněty předložené jí členy zastupitelstva obce nebo komisemi rady obce,

      f) stanovit rozdělení pravomocí v obecním úřadu, zřizovat a zrušovat odbory a oddělení obecního úřadu (§ 109 odst. 2),

      g) na návrh tajemníka obecního úřadu jmenovat a odvolávat vedoucí odborů obecního úřadu v souladu se zvláštním zákonem,32b)

      h) zřizovat a zrušovat podle potřeby, komise rady obce (dále jen “komise”), jmenovat a odvolávat z funkce jejich předsedy a členy,

      i) kontrolovat plnění úkolů obecním úřadem a komisemi v oblasti samostatné působnosti obce,

      j) stanovit celkový počet zaměstnanců obce v obecním úřadu a v organizačních složkách obce,

      k) přezkoumávat na základě podnětů opatření přijatá obecním úřadem v samostatné působnosti a komisemi,

      l) stanovit pravidla pro přijímání a vyřizování petic a stížností,

      m) schvalovat organizační řád obecního úřadu,

      n) plnit úkoly stanovené zvláštním zákonem,

      o) schvalovat účetní závěrku obcí zřízené příspěvkové organizace sestavenou k rozvahovému dni.

      (3) Rada obce zabezpečuje rozhodování ostatních záležitostí patřících do samostatné působnosti obce, pokud nejsou vyhrazeny zastupitelstvu obce nebo pokud si je zastupitelstvo obce nevyhradilo; rada obce může tyto pravomoci zcela nebo zčásti svěřit starostovi nebo obecnímu úřadu; rada obce může svěřit obecní policii zcela nebo zčásti rozhodování o právních jednáních souvisejících s činností obecní policie.

      Starosta

      a) odpovídá za včasné objednání přezkoumání hospodaření obce za uplynulý kalendářní rok (§ 42),

      b) plní úkoly zaměstnavatele podle zvláštních předpisů, uzavírá a ukončuje pracovní poměr se zaměstnanci obce a stanoví jim plat podle zvláštních předpisů,33) pokud není v obci tajemník obecního úřadu; vedoucí odboru jmenuje, odvolává a stanoví jim plat, jen není-li zřízena rada obce,

      c) může po projednání s ředitelem krajského úřadu svěřit komisi výkon přenesené působnosti v určitých věcech,

      d) může požadovat po Policii České republiky spolupráci při zabezpečení místních záležitostí veřejného pořádku,

      e) odpovídá za informování veřejnosti o činnosti obce,34)

      f) zabezpečuje výkon přenesené působnosti v obcích, kde není tajemník obecního úřadu,

      g) rozhoduje o záležitostech samostatné působnosti obce svěřených mu radou obce,

      h) plní další úkoly stanovené tímto zákonem a zvláštními zákony,

      i) plní obdobné úkoly jako statutární orgán zaměstnavatele podle zvláštních právních předpisů vůči uvolněným členům zastupitelstva a tajemníkovi obecního úřadu.

      (5) Starosta svolává a zpravidla řídí zasedání zastupitelstva obce a rady obce, podepisuje spolu s ověřovateli zápis z jednání zastupitelstva obce a zápis z jednání rady obce.
      O čem Oldo, může rozhodovat starosta sám?

      1
      18

      Odpovědět

  9. 6.8.2020 @ 16:59 Jarda

    Wildo a Franto, to jsou části zákona o obcích z nichž lze pochopit, že spoustu věcí může starosta pouze navrhovat a rada nebo zastupitelstvo může a nemusí schválit. Sám starosta může jen málo věcí rozhodnout sám. Když Wildo, tak přesvědčivě píšeš spoustu věcí o obci a jejím vedení, jak by měli pracovat a co dělají špatně, domníval jsem se, že znáš Zákon o Obcích, jako základní normu,

    13

    Odpovědět

    • 6.8.2020 @ 17:26 Kačka

      Jardo, nejspíš jste nebyl nikdy účasten žádného jednání na OÚ, o nic jste nežádal nebo něco podobného. Bohužel je to tak, paní starostka má potřebu mít téměř o všem dění v rámci OÚ minimálně přehled, případně rozhodovat nebo spolurozhodovat. Až si tam jednou jedinkrát dojdete a budete vnímat její chování, tak lehce zjistíte, jaká hierarchie tam vládne. Je to podobně jako v manželství, kde žije despota a podpantoflák 🙂

      18

      Odpovědět

    • 7.8.2020 @ 7:56 Hejtr

      To, že je něco nějak formálně navrženo neznamená, že se tak opravdu děje. Nebo si snad myslíte, že se všichni chovají dle citací ze zákoníků?

      15

      Odpovědět

  10. 7.8.2020 @ 19:56 Jarda

    ” paní starostka má potřebu mít téměř o všem dění v rámci OÚ minimálně přehled, případně rozhodovat nebo spolurozhodovat. ”
    Nevidím v tom problém, správný manažer má přehled, co se děje v jeho firmě. Má li v kompetenci starosta o věci rozhodnout nechť rozhodne, spolurozhodování je na této pozici obvyklé. Já osobně nejsem z těch, co za každou cenu na druhém hledá sebemenší chybu a pak s tím běžím na sociální sítě nebo fóra Já věřím v dobro a proto se nemusím zúčastnit zastupitelstva a stačí mi přehrát záznam ze zasedání.

    1
    8

    Odpovědět

    • 8.8.2020 @ 8:07 Miroslav Musílek

      Dobrý den Jardo,
      zajisté s Vámi souhlasím s tím, že starosta má mít přehled. Vy jej nazývate manažerem, budiž.
      Je nutné ale rozlišovat několik základních typů manažerů, respektive manažerského vedení.
      Direktivni, demokratický, liberální, participativni. ( toto jsou jen ty nejčastější)
      Necht si to každý diskutující posoudí.

      16

      Odpovědět

      • 8.8.2020 @ 16:40 Jarda

        Na volené pozici je správný určitě demokratický způsob vedení, to zajišťuje právě zákon o obcích.

        1
        7

        Odpovědět

  11. 7.8.2020 @ 20:04 Jarda

    To, že je něco nějak formálně navrženo neznamená, že se tak opravdu děje. Nebo si snad myslíte, že se všichni chovají dle citací ze zákoníků?
    Nikoli nemyslím, ale u vysokoškolsky vzdělaných lidí, zejména, jsou li na pozici úřední osoby, se dá předpokládat, že mají vyšší právní vědomí, tedy normy budou dodržovat důsledněji, než ostatní, co na pozici nejsou.

    1
    14

    Odpovědět

    • 8.8.2020 @ 8:16 Miroslav Musílek

      Pane Jardo,
      to, že někdo vystuduje vysokou školu ještě není předpoklad vyššího právního vědomí a podvědomí, než u osob se vzděláním nižším. Tak to opravdu fungovat nemusí. I, dejme tomu středoškolské vzdělání stačí k tomu, aby si člověk přečetl sbírku zákonů.
      Aby správný starosta nebo manažer vykonával svou funkci správně je potřeba mix všech specifických vlastnosti, dovednosti a znalosti. Dosažené vzdělání není v tomto případě záruka znalosti a spousta příkladů z praxe nám to dokazuje.

      17

      Odpovědět

      • 8.8.2020 @ 17:07 Jarda

        Pane Musílek, nejsem si jist, že při volbách občané volí podle specifických vlastnosti, dovednosti a znalosti kandidátů, z nichž zastupitelstvo zvolí starostu. Pohnutky jsou zcela jiné. Zejména v ostře polarizované společnosti. Hned po volbách, aniž by mělo zastupitelstvo šanci dokázat co umí, už je příznivci opozice kritizováno jak to dělá špatně. Jednoduše když tam nejsou lidé co opozice volila, ač by bylo zvolené zastupitelstvo svaté, byli tam lidé se specifických vlastnosti, dovednosti a znalosti., stejně to bude špatně. Místo povolební spolupráce ve prospěch občanů,
        diskusí o problémech se dopracovat k nejlepšímu řešení pro občany, mnozí příznivci opozice stále kritizují, aniž by chtěli věc změnit. Zúčastnit se jednání a výměny názorů třeba prostřednictvím opozičních zastupitelů.

        15

        Odpovědět

    • 8.8.2020 @ 22:16 Hejtr

      Jarda: “Nikoli nemyslím, ale u vysokoškolsky vzdělaných lidí, zejména, jsou li na pozici úřední osoby, se dá předpokládat, že mají vyšší právní vědomí, tedy normy budou dodržovat důsledněji, než ostatní, co na pozici nejsou.”

      Jardo, díky za nádherný argumentační faul. Opravdu ukázková věc. Je to něco jako napsat, že se vaše argumenty nedají brát vážně do té doby, než se naučíte psát slovo “pokud”.

      15

      Odpovědět

      • 8.8.2020 @ 22:47 Svobodný občan

        Hejtre, zkazil jste mi potutelny usmev s trochou skodolibosti nad cetbou okopirovanych textu doplnenych slovem POKUT 😀

        14

        Odpovědět

  12. 8.8.2020 @ 19:49 Jarda

    “Pane Jardo,
    to, že někdo vystuduje vysokou školu ještě není předpoklad vyššího právního vědomí a podvědomí, než u osob se vzděláním nižším. Tak to opravdu fungovat nemusí. I, dejme tomu středoškolské vzdělání stačí k tomu, aby si člověk přečetl sbírku zákonů.”
    Pokut je právní vědomí chápáno pouze přečtením zákonů, může mít vysoké právní vědomí třeba zloděj, který si přečte Trestní zákon. tak to ale není.

    11

    Odpovědět

    • 8.8.2020 @ 22:02 Miroslav Musílek

      Nyní bych Vas Jardo poprosil o rozvinutí Vaši myšlenky…..
      Bohuzel i ten Vámi zmiňovaný zloděj může mít mraky vysokoškolských titulu, může být vzdělán v oboru práva a mohu pokračovat. Věřte mi, že o vzdělání to není. To bychom mohli rovnou z volebního “boje” vyloučit osoby s nižším vzděláním. Pozor, opět se potira princip demokracie a rovnosti.
      Vždy si při tomhle “srovnávání” a dovolte mi říct, že nesmyslnem, vzpomenu na film Marecku podejte mi pero, kde profesor Hrbolek pronesl bajnou vetu… “Nu, i skladník ve šroubárně si může přečísti Vergilia v originále.”

      18

      Odpovědět

      • 9.8.2020 @ 18:09 Jarda

        Já bych řekl , pane Musílku, že vzdělání a právní vědomí získávané ze sociálního prostředí , kde osoba žila a byla vychovávána , též vzdělání, může být jedno hledisko pro voliče. Další hledisko může být oblíbenost, kamarádství, příslušnost k nějaké skupině, možná i získání nějaké výhody při zvolení. Nebo tomu tak není?
        Skutečně vyostřený volební boj některých kandidátů a jejich přívrženců je motivován prací ve prospěch všech občanů. Nebo jde o pozici , možnost rozhodování a prospěch? Jak se na to díváte?

        Odpovědět

  13. 9.8.2020 @ 13:54 Miroslav Musílek

    Jarda
    “Na volené pozici je správný určitě demokratický způsob vedení, to zajišťuje právě zákon o obcích.”
    Jardo, zákon o obcích opravdu nazajisti způsob vedení. To, jak k vedení přistoupí každý jednotlivec, je už na něm a třeba na věcech, které jsem uvedl výše.

    Odpovědět

    • 9.8.2020 @ 18:12 Jarda

      Pokut je zvolen slušný člověk dodržuje zákony. Je třeba, než někdo někoho označí, že je nedodržuje, mít na to důkazy.

      1
      8

      Odpovědět

      • 9.8.2020 @ 20:51 Miroslav Musílek

        Jardo, o tom, že někdo nedodržuje zákony tu nepadlo ani slovo….
        A pokud jsme u předpokladu, tak samotná slušnost bohužel nestačí!!

        Odpovědět

    • 9.8.2020 @ 21:10 Miroslav Musílek

      Jarda
      “9.8.2020 @ 18:09JARDA”
      Bohužel Jardo, v tomto příspěvku se poněkud ztrácím. Co mají oblíbenost a popularita společného s předpoklady pro výkon vysoké funkce, potažmo manažerské????
      Kazda kampaň jde dělat slušně. Záleží na každém, jaký způsob si zvolí. Ne vše se musí každému líbit.

      11

      Odpovědět

      • 10.8.2020 @ 15:53 Jarda

        Tady bych ty pozice skutečně rozdělil na manažerské ve státní správě, které vyžadují patřičné odborné vzdělání a praxi a to zaručuje výkon funkce na úrovni a politické, kde tedy není požadované žádné vzdělání, může pozici vykonávat kdokoli a stačí oblíbenost a popularita u občanů. To však kvalitní výkon funkce nezajišťuje. Proto je můj názor volit vzdělané lidi, nikomu ho však nevnucuji.

        1
        7

        Odpovědět


Vaše komentáře

Váš email nebude zveřejněn.

Copyright by zdravezdiby.cz 2018-2020  Podmínky - Pravidla